Kako narediti skuto

Vir:

http://www.kulinarika.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6188&offset=20

Skuto naredit je enostavno ko pasulj! Vzameš cedilo, čezenj položiš malo večjo gazo, daš cedilo čez večjo posodo in vanj na gazo zliješ doma narejen jogurt (šlo bi verjetno tudi s kupljenim).Jaz sem ga malo pomešala, da se je hitreje odtekla voda, ampak nekateri pravijo, da ne smeš:) Potem pustiš, da se malo odcedi, nato pa odvisno od tega, kako mokro skuto želiš lahko:

 

- pustiš nekaj ur tako kot je, dobila boš bolj mokro skuto, primerno za kremaste namaze, kreme za sladice,... Konsistenca približno taka kot kupljena od raznih trgovskih znamk. bolj vodena.

 

- zavežeš gazo in jo obesiš nad to posodo, v katero se steka sirotka, seveda:) Jaz sem delala tako, obesila sem jo kar na kljuko od okna, posodo pa postavila spodaj na okensko polico. Skuta je po previseni noči (po pravici povedano ne vem več, če je bila čez noč, mislim da ne, mogče samo par ur...) bila popolnoma kompaktna, tako da je držala obliko, ko sem jo razvila iz gaze. Pustiš jo lahko različno časa, odvisno, kako trdno želiš met. Potem jo daš v plastnično posodico, zapreš in v hladilnik. Bolj kompaktna skuta, več možnosti uporabe.

 

- po tem, ko si jo odcedila na ta obešeni način, jo še zavito v gazo obtežiš z loncem, polnim vode, recimo, tako dobiš zelo trdno skuto in če to delaš dalj časa celo sir. Tako skuto lahko uporabljaš za različne namene, lahko jo tudi pečeš oz. cvreš,... veliko jo uporabljajo v indijski kuhinji, kjer ji rečejo panir (obešeni je tisti, ki sem ga jaz delala in obteženi je tale zadnji). Zelo trdna skuta, na meji s tem, čemur rečemo sveži sir...

 

Rumenkasta voda, ki se je odcedila, je sirotka, ki ima baje super beljakovine in jo je škoda kar zavrečt. Uporabiš jo lahko za kruh (namesto vode), za tekočino namesto juhe (recimo za omakice, za zalit narastke,...), tudi za peciva, lahko jo daš v kak šejk, zmešaš s skuto za kak namaz,...

Komentarji