Cepiti ali necepiti otroka

Meni se spet zdi, da je treba pogledati na stvari iznad skoraj da dogmatičnih prepričanj...
Zdi se mi, da ne moremo biti absolutno proti cepljenju. Naš sine gleda 11. del serije Nekoč je bilo življenje (tiste rdeče krvničke,ki hodijo po telesu) z naslovom Cepljenje. Tam je predstavljen tetanus s svojim toksinom za katerega človeško telo nima odgovora. Kako se odločiti, če otrok pohodi umazan, zarjavel žebelj in je rana globoka?
 
Po drugi strani se mi zdi popolnoma nesmiselno rutinsko cepljenje za hepatitis B in deklic za HPV. Oba se prenašata s spolnimi stiki, HBV pa še s krvjo in telesnimi tekočinami. S tema cepljenjema sporočamo svojim otrokom "Cepi se in delaj na spolnem področju kar hočeš". Jaz pa želim vzgojiti odgovorne ljudi, ki se (UPAM) bodo uspeli upreti prezgodnjim spolnim odnosom (14 let je absolutno prezgodaj!) in da bodo svoje spolne partnerje iskali odgovorno in da bo njihov odnos do spolnosti odgovoren!

Po drugi strani pa ne razumem, kako nimamo obveznega cepljenja proti klopnemu meningoencefalitisu (KME), saj živimo na endemičnem območju. Da, tudi to je virus za katerega ni ustreznega zdravljenja (kot večina ostalih cepljenj, za katere ni zdravljenja). In ko je otrok/odrasla oseba na respiratorju lahko samo moliš v katero smer se bo odvila zgodba...

Proti virusu noric se ne cepimo, ker naj bi bil potek bolezni blag - in večinoma tudi je - otrok ima vročino, izpuščaje, se posušijo in to je to. V nekaj primerih pa virus prizadane tudi možgane in otroku pusti trajne posledice oz. z drugimi besedami tudi NEcepljenost lahko pusti posledice... Bi imel ta otrok tudi trajne posledice, če bi bil cepljen?

Kako pa izgleda neprecepljena populacija sem videla v Mehiki. Pred potovanjem sem obiskala potovalno ambulanto, kjer ti povedo, katere bolezni se tam pojavljajo in kako se pred njimi zavaruješ (cepljenje, zdravila, netvegano vedenje). Ker sem tja potovala noseča, nisem bila cepljena proti hepatitisu A - ves čas sem jedla le prekuhano hrano, pila sem le ustekleničeno vodo (njo sem si še zobe umivala). Tam imajo večkrat letno epidemije mumpsa in rdečk (če jih dobi nosečnica, lahko prizadane otroka), zato so mi preverili titre protiteles (oz. če je vpliv cepiva še prisoten). Ker je bila vsa zaščita zadovoljiva, mi je bila pot odobrena (če ne bi bila cepljena bi moja izmenjava šla po gobe). V Mehiki pa imajo v nakupovalnih središčih stojnice, kjer pozivajo ljudi, da naj se cepijo... No, v bolnici pa plakate na katerih pozivajo starše, da naj otroke vpišejo v matično knjigo, saj je matični list pomemben dokument, ki otroku omogoča šolanje in drugih ž reči ...

Naj zaključim, da so moji otroci cepljeni več kot je v programu, do vstopa v vrtec (prvi pri 3-letih, druga pri 1,5 letu) brez resnih obolenj, tretji pa je še ne dvotedenski zaradi virusnega bronhiolitisa pristal na intezivi, kjer smo 10 dni čakali, predno se je stanje začelo izboljševat-grozni dnevi. Mož pa se vodi pri internistu zaradi stika z aktivno tuberkulozo (k sreči je ni dobil, so jo pa drugi, ki so bili s tem gospodom v stiku).
Cepiti ali ne? Osebna odločitev, katere posledice bodo nosili naši otroci.

Komentarji